punjenje pražnjenje akumaltora...
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax, LAF
punjenje pražnjenje akumaltora...
na motoru mi je nešto otišlo sa strujom dok ne nabavim nove namotaje za generator treba mi neko rezervno rješenje za svjetlo
naprjed je sijalica 45/55W a nazad su ledice tako da troši 3.75A
meni motor sada daje oko 2.5A pa svjetlo slabije svjetli
sad bi ja stavio jedan regulator napona,gretzov spoj i akumlator da to svjetli kako spada
akumaltor bi bio onaj bez kiseline 12V 7.2Ah s tim akumaltorom svjetlo može svjetlit cca 2h meni sasvim dovoljno plus ono što daje motor
e mene sad zanima ako se akumlator isprazni do pola i ja dođem kući i napunim ga do kraja i tako više puta hoće li riknut? i hoće li mu smetat to što daje struju svjetlu zajedno s onih 2.5A što daje motor?
dali će ga uništit to pražnjenje i punjenje do pola kapaciteta? kupujem nov akumaltor pa neću da ga uništim za par dana a znam da se nov akumlator treba formatirat ono isprazim ga do kraja pa ga napunim do kraja i tako 5-6 puta
naprjed je sijalica 45/55W a nazad su ledice tako da troši 3.75A
meni motor sada daje oko 2.5A pa svjetlo slabije svjetli
sad bi ja stavio jedan regulator napona,gretzov spoj i akumlator da to svjetli kako spada
akumaltor bi bio onaj bez kiseline 12V 7.2Ah s tim akumaltorom svjetlo može svjetlit cca 2h meni sasvim dovoljno plus ono što daje motor
e mene sad zanima ako se akumlator isprazni do pola i ja dođem kući i napunim ga do kraja i tako više puta hoće li riknut? i hoće li mu smetat to što daje struju svjetlu zajedno s onih 2.5A što daje motor?
dali će ga uništit to pražnjenje i punjenje do pola kapaciteta? kupujem nov akumaltor pa neću da ga uništim za par dana a znam da se nov akumlator treba formatirat ono isprazim ga do kraja pa ga napunim do kraja i tako 5-6 puta
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Mislim da je kod tebe olovni akumulator samo sto je zatvoren.Njega mozes dopunjavati (kao sto se stalno dopunjavaju u autima),ali to mora ici preko nekog reglulatora da ga ne bi prepunjavao,sto je najgore za olovne akumulatore.
Imas dosta shema regulatora punjenja na netu pa mozes i sam nesto sastaviti.Moras vidjeti da li ti taj tvoj alternator daje dovoljno napona za punjenje.Izmjeri koliki ti je napon kad prikljucis akumulator.Provjeri
da li ti taj alternator daje istosmjernu ili izmjenicnu struju .Ako nema nikakve diode ,onda daje izmjenicnu
pa moras dodati ispravljac ako mislis puniti akumulator.
Imas dosta shema regulatora punjenja na netu pa mozes i sam nesto sastaviti.Moras vidjeti da li ti taj tvoj alternator daje dovoljno napona za punjenje.Izmjeri koliki ti je napon kad prikljucis akumulator.Provjeri
da li ti taj alternator daje istosmjernu ili izmjenicnu struju .Ako nema nikakve diode ,onda daje izmjenicnu
pa moras dodati ispravljac ako mislis puniti akumulator.
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
oba akumlatora imaju olovo i onaj s kiselinom i ovaj bez
ovaj moj generator daje 11V na ler gasu i 60 V na punom gasu naravno u praznom hodu
ali zato imam regulator koji drži napon na 13 V i u praznom hodu
a zašto nečitaš gore šta sam napiso da ću stavit gretzov spoj? dakle struja je istosmjerna
obvih 13V izmjenične plus ono što preko gretzovog spoja digne napon bit će taman da puni jedan akumaltor
ali akumlator se nemože prepunit jer ću imat voltmetar i još k tome svjetlo više troši nego što motor može dat
ovaj moj generator daje 11V na ler gasu i 60 V na punom gasu naravno u praznom hodu
ali zato imam regulator koji drži napon na 13 V i u praznom hodu
a zašto nečitaš gore šta sam napiso da ću stavit gretzov spoj? dakle struja je istosmjerna
obvih 13V izmjenične plus ono što preko gretzovog spoja digne napon bit će taman da puni jedan akumaltor
ali akumlator se nemože prepunit jer ću imat voltmetar i još k tome svjetlo više troši nego što motor može dat
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Otkad graetzov spoj dize napon?Black wrote:...plus ono što preko gretzovog spoja digne napon...
Mislis na filtraciju napona nakon gretza?
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
zar nisi znao za to?
ja mislim da je za 1.4 puta veći istosmjerni napon od izmjeničnog
ali to u praznom hodu npr. uzmi jedan transformator 220/12 na izlazu će mu bit 12 V stavi gretzov spoj posle gretzovog spoja će bit 16.5V a pod opterećenjem padne na nekih 14V
ja mislim da je za 1.4 puta veći istosmjerni napon od izmjeničnog
ali to u praznom hodu npr. uzmi jedan transformator 220/12 na izlazu će mu bit 12 V stavi gretzov spoj posle gretzovog spoja će bit 16.5V a pod opterećenjem padne na nekih 14V
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Nije tocno.
Imam transformator 220/12 i na izlazu mu je 18V (?!?), nakon graetza je napon manji za 1.41V, a nakon kondenzatora je napon veci za 1.41 puta od ulaznog minus 1.4V nakon graetza.
Sto bi znacilo sljedece: 18V * 1.41 - 1,41 = 23.97V
Bez kondenzatora bi napon bio oko 16.6V.
EDIT: u vezi pada napona, povecaj kondenzator (kapacitet) nakon graetza.
Imam transformator 220/12 i na izlazu mu je 18V (?!?), nakon graetza je napon manji za 1.41V, a nakon kondenzatora je napon veci za 1.41 puta od ulaznog minus 1.4V nakon graetza.
Sto bi znacilo sljedece: 18V * 1.41 - 1,41 = 23.97V
Bez kondenzatora bi napon bio oko 16.6V.
EDIT: u vezi pada napona, povecaj kondenzator (kapacitet) nakon graetza.
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
pardon ...zaboravio sam da si napisao da imas greatz...
ali ti sad hoces da pobijes neke zakone fizike...
ako ti generator ne moze dati dovoljno ni za sijalicu, kako moze jos i puniti akumulator???
ako ti napon toliiko padne..nema sanse da tjera struju kroz taj akumulator...
ali ti sad hoces da pobijes neke zakone fizike...
ako ti generator ne moze dati dovoljno ni za sijalicu, kako moze jos i puniti akumulator???
ako ti napon toliiko padne..nema sanse da tjera struju kroz taj akumulator...
“Imali smo mi i vecih problema, pa ih nismo rijesili.” -Grunf
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
"Samo se sirotinja buni,bogati sute i trpe!"
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
neno nisam ja ni mislio da mi puni akumlator dok svjetli svjetlo nego da "pomaže" akumlatoru
a kad se aku istroši samo ugasim svjetlo i neka se puni
@kristijan kažeš imaš transformator 220/12 a na izlazu mu 18V? to je onda transformator 220/18 a ne 220/12
meni je prije gretzovog spoja 12V a nakon njega 16.5V mogu ti snimit video ako nevjeruješ
dali mi treba kondezator nakon gretzovog spoja? dali će akumlatoru smetat neispeglani napon?
a kad se aku istroši samo ugasim svjetlo i neka se puni
@kristijan kažeš imaš transformator 220/12 a na izlazu mu 18V? to je onda transformator 220/18 a ne 220/12
meni je prije gretzovog spoja 12V a nakon njega 16.5V mogu ti snimit video ako nevjeruješ
dali mi treba kondezator nakon gretzovog spoja? dali će akumlatoru smetat neispeglani napon?
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
nece mu smetat jer ni u autu, a ni u vecini punjaca nemas kondenzator, samo diode
Nikad briga, nikad stres, pijte samo Kraš Express
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Nije, trafo je 220/12 a ne 220/18. Mogu ti i snimiti video ako ne vjeruješ.Black wrote: @kristijan kažeš imaš transformator 220/12 a na izlazu mu 18V? to je onda transformator 220/18 a ne 220/12
meni je prije gretzovog spoja 12V a nakon njega 16.5V mogu ti snimit video ako nevjeruješ
Mislim da je nemoguce da je nakon graetzovog spoja napon 16.5Va prije 12V, stoga ocekujem video.
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Kako se vi proseravate, pa to je katastrofa. Svi pametni, a niko ni da potrazi na goolu.
Kad meris naizmenicni napon, instrument pokazuje EFEKTIVNU vrednost.
A ne MAKSIMALNU vrednost, ili ti amplitudu
Efektivnu vrednost najjednostavnije mozes razumeti da je to ista ona vrednost koja oslobodi isku kolicinu toplote na otporniku, kao jednosmerna. Npr ako imas efektivnu 1V i jednosmernu 1V one ce isto ugrejati otpornik.
A moze i matematicki da se dokaze.
A kako je maksimalna vrednost napona(vrhovi sinusoide) 1.41 puta veca od efektivne vrednosti, napon posle greca i filtriranja je efektivna vrednost pomnozena sa 1.41, i od toga se osuzme napon pada napona na diodma.
A zamisli da ja sad kazem da je srednja vrednost sinusnog napona 0V...
A ona to i jeste. Tako da eto 3 vrednosti i 3 razlicite vrednosti za isti napon.
Daj bar malo se upoznajte sa ovakvim stvarima, to je gradivo osnovne skole iz fizike....
Sramota kakve nebuloze pricate.
A to sto se tice trafoa, standardna kineska prica, motaju jedan trafo i stampaju druge oznake...
Ja sam imao sliucaj da se isto i pod opterecenjem ponasaju i 6 i 9 i 12V trafo, isti naponi svi, a razlicite oznake na njema...
Kad meris naizmenicni napon, instrument pokazuje EFEKTIVNU vrednost.
A ne MAKSIMALNU vrednost, ili ti amplitudu
Efektivnu vrednost najjednostavnije mozes razumeti da je to ista ona vrednost koja oslobodi isku kolicinu toplote na otporniku, kao jednosmerna. Npr ako imas efektivnu 1V i jednosmernu 1V one ce isto ugrejati otpornik.
A moze i matematicki da se dokaze.
A kako je maksimalna vrednost napona(vrhovi sinusoide) 1.41 puta veca od efektivne vrednosti, napon posle greca i filtriranja je efektivna vrednost pomnozena sa 1.41, i od toga se osuzme napon pada napona na diodma.
A zamisli da ja sad kazem da je srednja vrednost sinusnog napona 0V...
A ona to i jeste. Tako da eto 3 vrednosti i 3 razlicite vrednosti za isti napon.
Daj bar malo se upoznajte sa ovakvim stvarima, to je gradivo osnovne skole iz fizike....
Sramota kakve nebuloze pricate.
A to sto se tice trafoa, standardna kineska prica, motaju jedan trafo i stampaju druge oznake...
Ja sam imao sliucaj da se isto i pod opterecenjem ponasaju i 6 i 9 i 12V trafo, isti naponi svi, a razlicite oznake na njema...
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
nemogu vjerovat da sam zaboravio na max i efektivnu vrjednost napona
još smo to detaljno učili prošle godine
pedja nije baš u osnovnoj školi iz fizike ali za jednog elektrotehničara je to sramota
ipak ću uzet akumlator sa tekućim elektrolitom a ne gel mislim da je puno otproniji na punjenje i pražnjenje
samo nemogu izmjerit koliko A daje motor još nisam nabavio instrument ako daje 3A akumlator od 4.5Ah će brzo sjebat
još smo to detaljno učili prošle godine
pedja nije baš u osnovnoj školi iz fizike ali za jednog elektrotehničara je to sramota
ipak ću uzet akumlator sa tekućim elektrolitom a ne gel mislim da je puno otproniji na punjenje i pražnjenje
samo nemogu izmjerit koliko A daje motor još nisam nabavio instrument ako daje 3A akumlator od 4.5Ah će brzo sjebat
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
našo sam neke podatke a to da je max temp akumalatora 55 stupnjeva
idelano punjenje na 1/10 kapaciteta akumlatora maximalno 1/5
voltaža nesmje prelazit 14.8V
kako ću sad napravit da kad svjetlo neradi da mi puni akumlator sa 0.5A a kad upalim svjetlo da mu daje punu struju koju može proizvest?
idelano punjenje na 1/10 kapaciteta akumlatora maximalno 1/5
voltaža nesmje prelazit 14.8V
kako ću sad napravit da kad svjetlo neradi da mi puni akumlator sa 0.5A a kad upalim svjetlo da mu daje punu struju koju može proizvest?
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Dali ste rješili ovu temu (problem). Ako niste, možda imam rješenje
Pozdrav
Pozdrav
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
koliko sam skužio akumlator sam treba vuć koliko mu treba, a ako je otišo onda pravi kratki spoj između ćelija i onda vuče više struje, ali ako imaš neko rješenje nije loše da ga staviš
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
Dobro si skužio da akumulator sam vuće koliko mu treba, ali obični punjači imaju sistem trafo, gretz, a to nije dovoljno da bi punjač ostao priključen a da neće uništiti akumulator. Ja sam zato od jednog punjača ostavio samo trafo 220/16V (neki ELMA) i ubacio sklop prema ovoj shemi koju ču privjesiti i sada znam ostaviti priključen akumulator po par mjeseci bez straha da će akumulator biti uništen.
Kod ovog sklopa, kada počnete trošiti struju (ukoliko je priključen na220v) on će sam pojačavati punjenje, tj pokrivati će potrošnju struje iz akumulatora , a pun akumulator održava sa oko 150 miliampera(toliko sam izmjerio na svom punjaču sa ovim sklopom)
Napon nesmije preći 13,8v jer tada počinje isparavanje kiseline,a samim tim i grijanje akumulatora. Ako pređe 13,8v onda struja mora pasti na miliampere, tako da održava akumulator a da ga ne uništi.
Što se tiče akumulatora sa gelom ili kiselinom, prvo je velika razlika u cijeni( gel su višestruko skuplji od običnih - ako je dobra marka), a oni vama pretpostavljam ne trebaju iz jednog osnovnog razloga a to je što ukoliko vam napon padne ispod nekih 10,5-11 V vi sa nijednim akumulatorom nečete moci pokrenuti motor. Znači treba vam pun akumulator, a onda je bolje i jeftiniji. Obični akumulator nesmije pasti ispod 10,5v (morate ga hitno puniti) jer ukoliko ostane par dana ispod tog napona vjerojatno ćete ga morati baciti.
Gel akumulatori imaju mogučnost pražnjenja do 0V ovisno o cijeni i kvaliteti čak i do 1000 puta a bez ikakvog oštečenja, i zato su idealni za rasvjetu (često po vikendicama gdje je struja /mreža/ daleko). gdje se koriste solarni paneli. Oni u stvari održavaju akumulatore gotovo 100% pune a ako se akumulatori isprazne oni ih napune bez oštečenja. Regulatori punjenja su redovito takovi da napunjene akumulatore održavaju sa nekih 100-150 miliampera, čak i manje.
Tako je i kod mene na brodici (panel siemens 65W) pa mi akumulatori duraju već desetak godina iako su olovni sa kiselinom (samo redovito doljevam dest. vodu),
Eto toliko. Možda sam vam napričao i stvari koje ste već znali ali .....ako sam pomogao, odlično.
Evo shema Pozdrav
Kod ovog sklopa, kada počnete trošiti struju (ukoliko je priključen na220v) on će sam pojačavati punjenje, tj pokrivati će potrošnju struje iz akumulatora , a pun akumulator održava sa oko 150 miliampera(toliko sam izmjerio na svom punjaču sa ovim sklopom)
Napon nesmije preći 13,8v jer tada počinje isparavanje kiseline,a samim tim i grijanje akumulatora. Ako pređe 13,8v onda struja mora pasti na miliampere, tako da održava akumulator a da ga ne uništi.
Što se tiče akumulatora sa gelom ili kiselinom, prvo je velika razlika u cijeni( gel su višestruko skuplji od običnih - ako je dobra marka), a oni vama pretpostavljam ne trebaju iz jednog osnovnog razloga a to je što ukoliko vam napon padne ispod nekih 10,5-11 V vi sa nijednim akumulatorom nečete moci pokrenuti motor. Znači treba vam pun akumulator, a onda je bolje i jeftiniji. Obični akumulator nesmije pasti ispod 10,5v (morate ga hitno puniti) jer ukoliko ostane par dana ispod tog napona vjerojatno ćete ga morati baciti.
Gel akumulatori imaju mogučnost pražnjenja do 0V ovisno o cijeni i kvaliteti čak i do 1000 puta a bez ikakvog oštečenja, i zato su idealni za rasvjetu (često po vikendicama gdje je struja /mreža/ daleko). gdje se koriste solarni paneli. Oni u stvari održavaju akumulatore gotovo 100% pune a ako se akumulatori isprazne oni ih napune bez oštečenja. Regulatori punjenja su redovito takovi da napunjene akumulatore održavaju sa nekih 100-150 miliampera, čak i manje.
Tako je i kod mene na brodici (panel siemens 65W) pa mi akumulatori duraju već desetak godina iako su olovni sa kiselinom (samo redovito doljevam dest. vodu),
Eto toliko. Možda sam vam napričao i stvari koje ste već znali ali .....ako sam pomogao, odlično.
Evo shema Pozdrav
Re: punjenje pražnjenje akumaltora...
puno hvala prvom prilikom idem u izradu