/Projekti/Automatsko svjetlo za Audi A3 8P

Ako ste ikada željeli da vam se na autu automatski uključe svjetla kada uđete u tunel i isključe po izlasku - ovo je DIY projekt za vas. Instalacija je prilagođena vozilu Audi A3 8P ali uz manje modifikacije bi se mogla prilagoditi i drugim vozilima. Shema i izvorni kod programa za mikrokontroler su dostupni za download klikom na crveno download dugme ispod članka.

hlsw

Uvod
Elektronika vozila (Bordnetz) uopšte ne vidi ovaj uređaj, ona će i dalje misliti da je na instalaciju spojen samo originalni prekidač a imati ćete funkcionalnost kao na vozilu sa originalnim ugrađenim senzorima. Originalni senzori takođe mogu kontrolisati i brisače (detekcija kiše) ali ovaj naš dodatak to nažalost ne podržava. Originalni (fabrički) senzori se montiraju na šofer-šajbu, na posebnim nosačima koji dolaze uz nju. Zbog toga, originalne senzore je teško namontirati na vozilo koje ih ne podržava bez da se mijenja i šofer-šajba, što ovaj naš projekt čini jako korisnim. Vozila sa originalnim senzorima takođe na prekidaču za svjetla imaju i poziciju AUTO. U ovom projektu nismo htjeli mijenjati prekidač kojeg trenutno imamo ali smo ipak na neki način htjeli da omogućimo i taj položaj AUTO. To je ustvari riješeno u programu mikrokontrolera.

original audi lightswitch
Prekidač za svjetla bez senzora (lijevo) i prekidač za svjetla sa originalnim fabrički ugrađenim senzorima (desno)

Šta ako uvijek moram imati uključena kratka svijetla?
Neke zemlje zahtjevaju da su svjetla na vozilu uključena i po danu, kao zemlja u kojoj ja živim, pa se onda postavlja pitanje čemu služi onda ovakav dodatak i da li mi uopšte treba? Zbog toga, ja sam na svom vozilu koristeći VCDS podesio da su kratka svjetla uvijek uključena na 70\% intenziteta a da su zadnje pozicije isključene. Ovo pravi malu uštedu goriva (vjerovatno neznatno) i štedi zadnje sijalice od pozicije i osvjetljenja tablica. Intenzitet od 70\% sam odabrao jer je to minimum koji je potreban da bi se halogena sijalica regenerisala nakon isključenja. Negdje sam pročitao da je to ustvari 80\% tako da ne mogu biti skroz siguran. Sa ovom konfiguracijom (dimanjem) kada uključim svjetla na prekidaču, intenzitet poraste na maksimalnih 100\% i takođe se uključe zadnje pozicije i osvjetljenje tablica. Ista stvar se dešava kada ih ovaj dodatak uključi pri ulasku u tunel, garažu ili kada naveče padne mrak.

Realizacija
Ovaj uređaj je veoma jednostavan, sastoji se od PIC mikrokontrolera, CdS foto otpornika, SPDT releja male potrošnje, 78L05 regulatora, nekoliko dioda i pasivnih komponenti. Ideja je bila da se na neki način aktivira originalni prekidač sa ovim malim relejem bez da elektronika u vozilu primjeti da je nešto naknadno ugrađeno.

schematics

Uređaj se napaja sa originalne instalacije prekidača za svjetla i troši svega nekoliko mA. To je savršeno jer ne moramo provlačiti dodatnu instalaciju a uređaj neznatno opterećuje postojeću instalaciju. Spaja se između prekidača i instalacije i zbog toga sam morao napraviti adapter-kablo da nebi morao prepravljati originalnu instalaciju. Srećom za ove potrebe je sasvim dovoljan jedan ženski i jedan muški pin header koji u potpunosti odgovara konektoru na prekidaču.

readyforinstall

Kao što je ranije rečeno, potreban nam je položaj AUTO na prekidaču u slučajevima kada želimo da isključimo ovo automatsko svjetlo. To je riješeno u programu mikrokontrolera na način da kada se da kontakt u vozilu, u narednih 15 sekundi je potrebno 5 puta uključiti/isključiti svjetla na prekidaču. Ova procedura će ili da omogući ili onemogući sistem što će uređaj potvrditi uključenjem svjetala 2 puta (isključeno) ili 5 puta (uključeno). Trenutno stanje sistema se snima u EEPROM i ovu proceduru je potrebno izvršiti samo po potrebi.
Svjetla se automatski uključuju kada se CdS foto otpornik zamrači na duže od ~1,5 sekundi. Svjetla će se isključiti kada se foto ćelija osvijetli na duže od ~10 sekundi. Ovaj filter spriječava da se svjetla isključuju naveče kada se vozi ispod jake ulične rasvjete.
Podešenje tačke uključenja se vrši trimer otpornikom a LE dioda je tu da prikaže da li je mikrokontroler detektovao mrak ili svjetlo.
Prezentacija uređaja i ostali detalji su na video snimku.

finisheddevice

pcbpanel

switchinside

Autor (poslao): Trax

Broj download-a: 313

Ocjena: (2.91, glasova 993)

Glasaj:

Datum: 13-04-2018

English version of this page: Automatic headlight sensor mod for Audi A3 8P

870_audi a3 headlight switch mod.zip

Bookmark and Share Komentari (4)

komentar [4]

Trenutno nemam, ali mozda napravi 10tak komada i stavim na prodaju. Koja bi vam realno cijena odgovarala za ovaj jedan uredjaj, da preracunam isplati li mi se raditi ili ne.
IP: 31.47.8.153

komentar [3]

Da li imate ovakav uređaj za prodaju, treba mi za Audi A3 8P?
IP: 31.223.211.242

komentar [2]

Great work, but I can't see any code nor details :-) Maybe you are still working on it?
IP: n/a

komentar [1]

I'm following your great DIY. This is with Arduino. http://fritzing.org/projects/audi-a3-8pa-automatic-day-light-sensor-dlr. I will share the arduino code also, need to solder PCB first and fine tune.
IP: 138.201.205.167


Stranica komentara:


dodaj komentar

ime

e-mail (neće biti objavljen)

web

Koliko je = takođe dodaj slovo "a" na kraj rezultata! Npr.: 7a

Ulogiraj se!

To možeš uraditi na forumu: Login stranica. Kada se ulogiraš, vrati se na ovu stranicu i uradi refresh.

prijatelji sajta

sponzorirani linkovi

reklame