Frekvencijski pretvarac na gradski napon
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Frekvencijski pretvarac na gradski napon
Eto veæ neko vrijeme skupljam informacije o ovom projektu uglavnom po internetu.
Neke djelove sam veæ i nabavio a za ostale æe mi trebat još malo, buduæi da mi nisu poponosa.
Stvar bi trebala izgledati nekako ovako -slika- stim da je h-bridge s IRFP450 (500V 14A 0,33 rdsON) i to je jedina razlika tj. uzeo sam ono što sam mogao nabavit. Èip SG3526 je skoro isti kao SG3525 s tom razlikom da može radit od 1Hz do 400 000Hz tj. ima nižu graniènu frekvenciju, pa mi kao takav odgovara.
Motor koji bi pogonio je Teslin asinhroni jednofazni motor snage 800W 230V, a pogoni klima ureðaj, tako da bih pokušao napraviti neku vrstu inverter klima ureðaja.
Frekvenciju i napon bi regulirao potenciometrima da održim konstantan moment tj. V/F.
Uglavnom raspon bi bio od najmanje 10Hz do max 50Hz.
Znaèi što se tièe oblika struje i napona radi se o obiènim èetvrtkama tj. PWM regulaciji.
Eto za poèetak toliko
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... verter.gif
Neke djelove sam veæ i nabavio a za ostale æe mi trebat još malo, buduæi da mi nisu poponosa.
Stvar bi trebala izgledati nekako ovako -slika- stim da je h-bridge s IRFP450 (500V 14A 0,33 rdsON) i to je jedina razlika tj. uzeo sam ono što sam mogao nabavit. Èip SG3526 je skoro isti kao SG3525 s tom razlikom da može radit od 1Hz do 400 000Hz tj. ima nižu graniènu frekvenciju, pa mi kao takav odgovara.
Motor koji bi pogonio je Teslin asinhroni jednofazni motor snage 800W 230V, a pogoni klima ureðaj, tako da bih pokušao napraviti neku vrstu inverter klima ureðaja.
Frekvenciju i napon bi regulirao potenciometrima da održim konstantan moment tj. V/F.
Uglavnom raspon bi bio od najmanje 10Hz do max 50Hz.
Znaèi što se tièe oblika struje i napona radi se o obiènim èetvrtkama tj. PWM regulaciji.
Eto za poèetak toliko
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... verter.gif
Fali jos par pinova i charge pump na gate driveru 2110, ali kao nesto sirovo izgleda mi OK. Pogledaj kako je u datasheetu spojeno.
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/irf/ir2110.pdf
Gate se uvijek puni izmedju gatea i sourcea, a na sourceovima gornjih mosfeta nemas nista.
Inace je OK iako ima i jednostavnijih nacina regulacije motora, ja sam bas nedavno nasao vrlo zanimljiv papir o regulaciji s trijacima.
Zanimjlivo i puno jednostavnije nego sto se cinilo..
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... variac.pdf
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/irf/ir2110.pdf
Gate se uvijek puni izmedju gatea i sourcea, a na sourceovima gornjih mosfeta nemas nista.
Inace je OK iako ima i jednostavnijih nacina regulacije motora, ja sam bas nedavno nasao vrlo zanimljiv papir o regulaciji s trijacima.
Zanimjlivo i puno jednostavnije nego sto se cinilo..
http://www.elektronika.ba/forum/uploadz ... variac.pdf
Hvala, Trax
Firkragg indukcioni AC motori ne rade dobro s naponskom regulacijom ili s trijacima i dr.
Jedino pravo riješenje je promjena promjena frekvencije zajedno s naponom tj. ako smanjiš frekvenciju na 25Hz onda moraš smanjit i ulazni napon isto za 50% i tako redom, znaèi konstantan V/F i to se u praksi veæinom tako radi.
Da, shema nije u potpunosti prikazana veæ sam htio pokazat koncept.
Ima tu još problema koje moram ubrojat a koje nisam napomenuo.
Indukcioni motori u startu mogu povuæi i do 6 puta veæu struju od nazivne(4A x 6) što moj H-bridge mislim da nebi podnio a i ovakav valni oblik neæe dati fazni pomak od 90stupnjeva u sprezi s kondeznatorom i pomoænom fazom pa sam pri startu mislio pokrenut motor direktno iz gradske mreže pa onda kad postigne nominalan broj okretaja brzo ga prekovèat na pretvaraè. Tim potezom mislim da bi riješio oba problema veliku poteznu struju preko invertera ( 2 puta veæa struja u ovom sluèaju, predpostavljam) i nemoguænost starta zbog valnog oblika a istovremeno bih pri prekavèanju izkopèao i pomoæni fazni namotaj s pripadajuæim kondom ili zavojnicom ( ovisi što je stavljeno kao element za fazni pomak).
Ima tu još problema , naponski špicevi koji se javljaju pri brzom preklapanju tranzistora mogli bi razoriti izolaciju namotaja motora ili upropastiti izlazne tranzistore a i back emf je tu isto prisutan.
Znaèi trebao bih dodati još nekoliko zaštita ( snubber, zener, MOV, ultrafast diode npr.-BYV29) ukljuèujuæi i over current protection što planiram za poslije.
Teoretski ne stojim loše ali u praksi ne znam.
Poznato mi je da valni oblik ima svoju širinu od, mislim 25% za donju i gornju polovicu kada se želi dobiti puni napon od 220V~ od 310= , i da taj isti valni oblik kod idukcionog motora uzrokuje pad iskorištenja do 20% tj. motor daje manje snage uz isti utrošak el. energije a više se grije.
E buduæi da je meni jako važno to da efikasnost motora buæe što veæa pitam vas: dali æe se efikasnost poveæati kad èetvrtka PWM bude uža (tj. pri nižoj frekveniju tj. kada napon bude manji).
Znaèi da rezimiram, motor najbolje radi na sinus i to je èinjenica, na èetvrtku nominalnog napona radi 20% slabije a kako radi na još užu èetvrtku??? -po mojoj procjeni efikasnost bi se trebala poveæati prema 15%, 10% u odnostu na sinus, dali sam u pravu. I glavno pitanje ispod koje frekvencije bi mogao oèekivati znatnije trzanje motora zbog valnog oblika koji je takav kakav je? Predpostavljam ispod 10Hz da nebi trebao iæ.
Firkragg indukcioni AC motori ne rade dobro s naponskom regulacijom ili s trijacima i dr.
Jedino pravo riješenje je promjena promjena frekvencije zajedno s naponom tj. ako smanjiš frekvenciju na 25Hz onda moraš smanjit i ulazni napon isto za 50% i tako redom, znaèi konstantan V/F i to se u praksi veæinom tako radi.
Da, shema nije u potpunosti prikazana veæ sam htio pokazat koncept.
Ima tu još problema koje moram ubrojat a koje nisam napomenuo.
Indukcioni motori u startu mogu povuæi i do 6 puta veæu struju od nazivne(4A x 6) što moj H-bridge mislim da nebi podnio a i ovakav valni oblik neæe dati fazni pomak od 90stupnjeva u sprezi s kondeznatorom i pomoænom fazom pa sam pri startu mislio pokrenut motor direktno iz gradske mreže pa onda kad postigne nominalan broj okretaja brzo ga prekovèat na pretvaraè. Tim potezom mislim da bi riješio oba problema veliku poteznu struju preko invertera ( 2 puta veæa struja u ovom sluèaju, predpostavljam) i nemoguænost starta zbog valnog oblika a istovremeno bih pri prekavèanju izkopèao i pomoæni fazni namotaj s pripadajuæim kondom ili zavojnicom ( ovisi što je stavljeno kao element za fazni pomak).
Ima tu još problema , naponski špicevi koji se javljaju pri brzom preklapanju tranzistora mogli bi razoriti izolaciju namotaja motora ili upropastiti izlazne tranzistore a i back emf je tu isto prisutan.
Znaèi trebao bih dodati još nekoliko zaštita ( snubber, zener, MOV, ultrafast diode npr.-BYV29) ukljuèujuæi i over current protection što planiram za poslije.
Teoretski ne stojim loše ali u praksi ne znam.
Poznato mi je da valni oblik ima svoju širinu od, mislim 25% za donju i gornju polovicu kada se želi dobiti puni napon od 220V~ od 310= , i da taj isti valni oblik kod idukcionog motora uzrokuje pad iskorištenja do 20% tj. motor daje manje snage uz isti utrošak el. energije a više se grije.
E buduæi da je meni jako važno to da efikasnost motora buæe što veæa pitam vas: dali æe se efikasnost poveæati kad èetvrtka PWM bude uža (tj. pri nižoj frekveniju tj. kada napon bude manji).
Znaèi da rezimiram, motor najbolje radi na sinus i to je èinjenica, na èetvrtku nominalnog napona radi 20% slabije a kako radi na još užu èetvrtku??? -po mojoj procjeni efikasnost bi se trebala poveæati prema 15%, 10% u odnostu na sinus, dali sam u pravu. I glavno pitanje ispod koje frekvencije bi mogao oèekivati znatnije trzanje motora zbog valnog oblika koji je takav kakav je? Predpostavljam ispod 10Hz da nebi trebao iæ.
mdj300B wrote:Hvala, Trax
Firkragg indukcioni AC motori ne rade dobro s naponskom regulacijom ili s trijacima i dr.
Jedino pravo riješenje je promjena promjena frekvencije zajedno s naponom tj. ako smanjiš frekvenciju na 25Hz onda moraš smanjit i ulazni napon isto za 50% i tako redom, znaèi konstantan V/F i to se u praksi veæinom tako radi.
Da, shema nije u potpunosti prikazana veæ sam htio pokazat koncept.
Ako je uredjaj za regulaciju sinhron s mrezom trebo bi moc na PWM regulatoru dobit tocnu velicinu napona ne samo drugaciju freq !! Ako ti nije ispod casti probaj si nabavit jedan softwerski uradak [ source code] sa SW emuliranom PWMa za light dimmer !!!
Postavljanjem rutina na upravljanje sinhro regulatora mozes tocno birat koju velicinu napona zelis i koji smijer struje [ ili polariter tog istog napona] kao i freq ponavljanja procedure . Ja sam mislim ovdije, sad nebih tocno znao, rekao kako za naponski regulator nije potreban trafo samo kvalitetan ftyristor , igbt ili sl i jedan program za MCU da sve to iskontrolira i elektrolit !
Nisam možda bio dovoljno jasan pa æu malko ponovit.
Izmjenièni gradski napon od 220V jednofazni ili još bolje trofazni bi kao prvo ispravio i izpeglao i stavio koji filtar protiv smetnji i sada taj istosmjerni napon od 310V bi doveo na H-bridge a ostalo znate.
Buco što se tièe gotovog riješenja s source code-om postoji i to sve na internetu i za baš
jednofazni motor i ako nekog zanima mogu stavit i link, koristi se PIC 16F72 samo je regulacija od 5do60Hz ali ja sam prvo htio napravit ovo s obiènim èetvrtkama na izlazu znaèi klasièno bez ikakvih kontrolera, a s programiranjem sam tek na poèetku tako da to poslije. Postoji èitava sila tema na internetu o trofaznim inverterima a jednofazni samo na kapaljku, baš šteta.
Buco ja tebe ne razumijem baš sve, ureðaj nije sinhron s mrežom, i što je to SW emuliran PWM? Ne znam zašto spominješ trafo jer ga nema u projektu, možda si na nešto drugo mislio
Izmjenièni gradski napon od 220V jednofazni ili još bolje trofazni bi kao prvo ispravio i izpeglao i stavio koji filtar protiv smetnji i sada taj istosmjerni napon od 310V bi doveo na H-bridge a ostalo znate.
Buco što se tièe gotovog riješenja s source code-om postoji i to sve na internetu i za baš
jednofazni motor i ako nekog zanima mogu stavit i link, koristi se PIC 16F72 samo je regulacija od 5do60Hz ali ja sam prvo htio napravit ovo s obiènim èetvrtkama na izlazu znaèi klasièno bez ikakvih kontrolera, a s programiranjem sam tek na poèetku tako da to poslije. Postoji èitava sila tema na internetu o trofaznim inverterima a jednofazni samo na kapaljku, baš šteta.
Buco ja tebe ne razumijem baš sve, ureðaj nije sinhron s mrežom, i što je to SW emuliran PWM? Ne znam zašto spominješ trafo jer ga nema u projektu, možda si na nešto drugo mislio
Pod uredjaj sam mislio na uredjaj s MCUom da bi se efikasna regulacija mogla radit racunalo mora znat kako ide faza [ obicno "nule" ] inace se nema s cim uskladit .
SW emuliran PWM [izvini] ovako posto vecina modernih MCUa ima integriran hardwerski [HW] PWM [impulsno sirinski generator / Pulse Waveform Modulation ] koji ima svojih mana , po meni je bolje napisat rutine tj emulirat PWM [SW emuliran PWM ] tocno za one secifikacije koje trebaju za ciljani uredjaj .
A trafo se ne odnosi na taj tvoj uredjaj vec na mogucnosti koje moze dat precino "siciranje" sinusoide faze ! ali to je bilo spominjano na jednom drugom boardu za neki sasvim drugi uredjaj , zao mi je ako sam te s tim zbunio .
SW emuliran PWM [izvini] ovako posto vecina modernih MCUa ima integriran hardwerski [HW] PWM [impulsno sirinski generator / Pulse Waveform Modulation ] koji ima svojih mana , po meni je bolje napisat rutine tj emulirat PWM [SW emuliran PWM ] tocno za one secifikacije koje trebaju za ciljani uredjaj .
A trafo se ne odnosi na taj tvoj uredjaj vec na mogucnosti koje moze dat precino "siciranje" sinusoide faze ! ali to je bilo spominjano na jednom drugom boardu za neki sasvim drugi uredjaj , zao mi je ako sam te s tim zbunio .
Ma nema problema buco, znam da nisi imao namjeru da me zbuniš ali kako kažem programiranje mikrokontrolera mi je u povojima(èitaj duduk) tako da za ovako složen problem tj. "sinusoidu" ni ne pomišljam.
Al sad mi je malo jasnije jer sam èitao neke stvari o kontrolerima i npr: U appnote od Microchip recimo dali su program za trofazni motor s PIC 18F452 koji u sebi ima 2 HW invertera a za treæu fazu su emulirali SW.
Ma oæel to valjat kako sam zamislio il æe sve otiæ u kuršus, imate li kakvih prijedloga
A vjerovatno kada bi gradio niskonaponski inverter ( pretvaraè) npr: 12v DC u 220V AC 1500W kroz trafo vjerovatno bi na izlazu dobio sinusni oblik Struje ( ne napona), ali bi u tom sluèaju imao gubitke u transformatoru tj. pad efikasnosti cjelog sistema i skuplju izvedbu a ja sam veæ kupio 4kom IRFP450, SG3526 ( nije ni jeftin u Chipoteci je 99kn a našao sam ga u Electronic centru za 32kune i imali su samo jedan), imam još samo od aktivnih djelova 1kom IR2110( opet imaju samo 1kom, katastrofa) a treba mi 2- al bit æe i to.
Najviše me zanima je efikasnost ( znaèi stupanj pretvorbe struje ovakvog oblika napona kojeg bi generirao s ovim SG3526 u mehanièki rad). A to mi je nepoznanica
Da naglasim, nadam se da æete me razumjet, ovo je sve iz moje glave pa zato možda i griješim , ( a ima veze i s Teslom):P , ( nadam se da nisam dosadan, a ipak nekom možda bude i zanimljivo).
Dali ste ikada razmišljali u trenucima kada vozite bicikl..... DA bicikl šta sad, da ustvari naša sila na pedale priblišno oponaša sinusoidu...... znaèi u trenutku kada su pedale paralelne s tlom mi vršimo najveæu silu na pedale, jel tak, i to je prirodno, jer kada bi zapinjali maksimalno kada je pedala u gornjem položaju samo bi se bespotrebno umorili a nebi ostvarili optimalan uèinak kao sa sinusnim pedaliranjem. Da prevedem na el. motor ako bi imali napon u obliku potpune èetvrtke ( sjeæate se stari inverteri bez pauze izmežu èetvrtki, mislim da ih više nema sada su svi veæinom modified sine wave s pauzom izmežu èetvrtki) tj. 49,9 duty circle imali bi podosta neefikasan el.motor i veæina elektriène energije bi se pretvorila u toplinu. A sad zamislimo moj sluèaj èetvrtka 10% i manje još. Znaèi glavno pitanje: dali bi sada efikasnost porasla u odnosu na potpunu èetvrtku jer napon izgleda skroz ko bandera, još uvjek je èetvrtka ali dosta uska s vršnim naponom 310V.
To to me zanima i želim da podjelite svoje mišljenje-nja.
Pozdrav forumaši i hvala na predhodnim postovima
Al sad mi je malo jasnije jer sam èitao neke stvari o kontrolerima i npr: U appnote od Microchip recimo dali su program za trofazni motor s PIC 18F452 koji u sebi ima 2 HW invertera a za treæu fazu su emulirali SW.
Ma oæel to valjat kako sam zamislio il æe sve otiæ u kuršus, imate li kakvih prijedloga
A vjerovatno kada bi gradio niskonaponski inverter ( pretvaraè) npr: 12v DC u 220V AC 1500W kroz trafo vjerovatno bi na izlazu dobio sinusni oblik Struje ( ne napona), ali bi u tom sluèaju imao gubitke u transformatoru tj. pad efikasnosti cjelog sistema i skuplju izvedbu a ja sam veæ kupio 4kom IRFP450, SG3526 ( nije ni jeftin u Chipoteci je 99kn a našao sam ga u Electronic centru za 32kune i imali su samo jedan), imam još samo od aktivnih djelova 1kom IR2110( opet imaju samo 1kom, katastrofa) a treba mi 2- al bit æe i to.
Najviše me zanima je efikasnost ( znaèi stupanj pretvorbe struje ovakvog oblika napona kojeg bi generirao s ovim SG3526 u mehanièki rad). A to mi je nepoznanica
Da naglasim, nadam se da æete me razumjet, ovo je sve iz moje glave pa zato možda i griješim , ( a ima veze i s Teslom):P , ( nadam se da nisam dosadan, a ipak nekom možda bude i zanimljivo).
Dali ste ikada razmišljali u trenucima kada vozite bicikl..... DA bicikl šta sad, da ustvari naša sila na pedale priblišno oponaša sinusoidu...... znaèi u trenutku kada su pedale paralelne s tlom mi vršimo najveæu silu na pedale, jel tak, i to je prirodno, jer kada bi zapinjali maksimalno kada je pedala u gornjem položaju samo bi se bespotrebno umorili a nebi ostvarili optimalan uèinak kao sa sinusnim pedaliranjem. Da prevedem na el. motor ako bi imali napon u obliku potpune èetvrtke ( sjeæate se stari inverteri bez pauze izmežu èetvrtki, mislim da ih više nema sada su svi veæinom modified sine wave s pauzom izmežu èetvrtki) tj. 49,9 duty circle imali bi podosta neefikasan el.motor i veæina elektriène energije bi se pretvorila u toplinu. A sad zamislimo moj sluèaj èetvrtka 10% i manje još. Znaèi glavno pitanje: dali bi sada efikasnost porasla u odnosu na potpunu èetvrtku jer napon izgleda skroz ko bandera, još uvjek je èetvrtka ali dosta uska s vršnim naponom 310V.
To to me zanima i želim da podjelite svoje mišljenje-nja.
Pozdrav forumaši i hvala na predhodnim postovima
'ispeglati' sinusoidu mozes low-pass LC filterom.
Induktivni kick bi vjerovatno opet malo smetao ali bilo bi bolje za motor.
Isto tako imas problem s 300VDC koje dobijes ispravljanjem, filter s dovoljno induktiviteta bi mogao i tu pomoci.
I pogledaj malo shemu s trijakom, koristen je posebni relaksacijski oscilator da triggera glavni trijak serijom pulseva.
Naravno vjerovatno nebi mogao raditi neke fine i sirokopojasne promjene brzine ali za klima uredjaj mi se cini OK.
Nije raketna znanost i u biti se radi o samo malo poboljanom dimmeru, ako ti bas treba neki 'mikrosteping' na tvom motoru onda je H-bridge kontroler puno bolja ideja, iako trazi dosta komplikacija pri izvedbi.
Mrezni transformatori imaju dosta leakage induktiviteta i zato 'filtriraju' rubove pravokutnog napona. Nesto doduse pojede i jezgra (pogotovo ako je laminirana a ne mrvljeno zeljezo).
Katkad se koristi LC filter da ovaj efekt 'poboljsa', isto kao i za tvoj motor.[/quote]
Induktivni kick bi vjerovatno opet malo smetao ali bilo bi bolje za motor.
Isto tako imas problem s 300VDC koje dobijes ispravljanjem, filter s dovoljno induktiviteta bi mogao i tu pomoci.
I pogledaj malo shemu s trijakom, koristen je posebni relaksacijski oscilator da triggera glavni trijak serijom pulseva.
Pogledaj drugi pdf i imas shemu s kontrolerom brzine malog asinhronog motora. Shema i PDF su stavljeni ako industrijski standardi i ljepo je sve bjasnjeno o cemu se radi. Shema je na strani 8/15.Firkragg indukcioni AC motori ne rade dobro s naponskom regulacijom ili s trijacima i dr.
Jedino pravo riješenje je promjena promjena frekvencije zajedno s naponom tj. ako smanjiš frekvenciju na 25Hz onda moraš smanjit i ulazni napon isto za 50% i tako redom, znaèi konstantan V/F i to se u praksi veæinom tako radi.
Naravno vjerovatno nebi mogao raditi neke fine i sirokopojasne promjene brzine ali za klima uredjaj mi se cini OK.
Nije raketna znanost i u biti se radi o samo malo poboljanom dimmeru, ako ti bas treba neki 'mikrosteping' na tvom motoru onda je H-bridge kontroler puno bolja ideja, iako trazi dosta komplikacija pri izvedbi.
A vjerovatno kada bi gradio niskonaponski inverter ( pretvaraè) npr: 12v DC u 220V AC 1500W kroz trafo vjerovatno bi na izlazu dobio sinusni oblik Struje ( ne napona), ali bi u tom sluèaju imao gubitke u transformatoru tj. pad efikasnosti cjelog sistema
Mrezni transformatori imaju dosta leakage induktiviteta i zato 'filtriraju' rubove pravokutnog napona. Nesto doduse pojede i jezgra (pogotovo ako je laminirana a ne mrvljeno zeljezo).
Katkad se koristi LC filter da ovaj efekt 'poboljsa', isto kao i za tvoj motor.[/quote]
Ako motoru das impuls [ strujni/naponski ..] on se zarotira dobio je neki obrtni moment on rotira oko osi i ako nema nekog "otpora" [ opterecenja] trebat ce mu neko vrijeme N do veceg postotka gubitka energije ako ima opterecene taj gubitak je brzi , dobro bi bilo da se impulsi [ trajanje i jacina struje ] usklade s opterecenjem , tada bi se mogla ustedit energija tj da rasipanje nebude preveliko . Mijerenjem struje opterecenja racunalo [ ili neki drugi sklop] dozira impulse [ njihov oblik/trajanje/freq] ...Jedino sto racunalo ima prednost da je sposbno "ucit" ako se napise odgovarajuci algoritam da bi se prilagodio sto vise motoru s koji radi .
Opet teorija ali .... ja stvarno tu neman iskustva [motori] ! Vijerojatno ce ti netko s iskustvom bolje pomoc .
Jedino komentar na onaj FW sto si vidija za PIC , mislim da se sustav PWM upravljanja dizajnira po motoru a ne generalno i ono su ti vijerojatno primjeri po kojima najcesce studenti i uce [ jedino ako mu je ugradjen algo za samoucnje] ali oni najvijerojatnije "prerade" kod da bi bia efisakasan za motor kojim zele postic bolju efikasnost i manje rasipanje energije, jer ako sam dobro shvatija jednog frienda koji se u motore razumije svaki je jedinstven maltene !! To je mislim [ nisan vidija bas kod i shemu , opis itd..] jedan od primjera o kojima sam govorio kojih ima na netu , a mozda i grijesim ??!.
Opet teorija ali .... ja stvarno tu neman iskustva [motori] ! Vijerojatno ce ti netko s iskustvom bolje pomoc .
Jedino komentar na onaj FW sto si vidija za PIC , mislim da se sustav PWM upravljanja dizajnira po motoru a ne generalno i ono su ti vijerojatno primjeri po kojima najcesce studenti i uce [ jedino ako mu je ugradjen algo za samoucnje] ali oni najvijerojatnije "prerade" kod da bi bia efisakasan za motor kojim zele postic bolju efikasnost i manje rasipanje energije, jer ako sam dobro shvatija jednog frienda koji se u motore razumije svaki je jedinstven maltene !! To je mislim [ nisan vidija bas kod i shemu , opis itd..] jedan od primjera o kojima sam govorio kojih ima na netu , a mozda i grijesim ??!.
Ja sam bas trazio low-side brzih gate drivera, i nema nigdje u hrvatskoj povoljno. Chipoteka odavno ne obnavlja onaj sugavi ICL7667 kojeg ionako nevolim jer je slab i sklon latchupu.imam još samo od aktivnih djelova 1kom IR2110( opet imaju samo 1kom, katastrofa) a treba mi 2- al bit æe i to.
Obicno to 'sakriju' da nebude na meti ali mislim da bi IR trebao davati samplove, sigurno daje kupljene i salje preko noci ali nezanm za postarinu.
http://ec.irf.com/v6/en/US/adirect/ir?c ... ame=IR2110
90% gate drivera sto imam su samplirani i nije bas lako doci do njih jeftino, pogotovo za takve vise specijalizirane drivere s charge pump za direct drive half-bridgea i sl.
Buco evo stavit æu link za ovo od Microchipa, tamo ima stvarno kontrola za skoro sve vrste motora ukljuèujuæi i asinkroni kavezni motor imaš posebno zip s objašnjenjem i source code za pripadajuci mikrokontroler pa pogledaj, meni izgleda solidno al opet ne znam. Evo poèetni link: http://www.microchip.com/stellent/idcpl ... odeId=1500 onaj koji me zanima je AN967 a možeš pogledati i s 18F452 AN843. Meni izgleda prije kao da su se oni potrudili da privuku potencionalne kupce stim što su napravili jednostavnu verziju programa za kontrolu od samo 5Hz do 60Hz koja je za široko tržište nedovoljna ali meni baš odgovara i ako je kod ispravan i šljaka nikog sretnijeg
Uglavnom komercijalni frekvencijski pretvaraèi su dosta skupi. Ovakav kakav meni treba je od 300$ pa naviše a obièno kod svih komercijalnih prevaraèa je zadovoljen uvjet od 0 do 400Hz.
pa zatim na ovoj stranici dijagram od asinkronog kaveznog motora http://www.lmphotonics.com/m_control.htm a imam i još jedan stvarno dobar http://www.ibiblio.org/obp/electricCirc ... AC_13.html i cjeli sajt je zakon
Uglavnom komercijalni frekvencijski pretvaraèi su dosta skupi. Ovakav kakav meni treba je od 300$ pa naviše a obièno kod svih komercijalnih prevaraèa je zadovoljen uvjet od 0 do 400Hz.
Firkragg hvala na odgovorima i znam da ono rješenje nije loše s trijakom ali kad sam veæ kupio skoro pola djelova prvo æu probat ovo pa ako ne budem zadovoljan onda æu probat najbolje riješenje ono gore od Microchipa. Al kao prvo pogledaj ovaj link: http://www.lmpforum.com/inforum/index.php?showtopic=958Firkragg wrote:'ispeglati' sinusoidu mozes low-pass LC filterom.
Induktivni kick bi vjerovatno opet malo smetao ali bilo bi bolje za motor. Isto tako imas problem s 300VDC koje dobijes ispravljanjem, filter s dovoljno induktiviteta bi mogao i tu pomoci.
pa zatim na ovoj stranici dijagram od asinkronog kaveznog motora http://www.lmphotonics.com/m_control.htm a imam i još jedan stvarno dobar http://www.ibiblio.org/obp/electricCirc ... AC_13.html i cjeli sajt je zakon
Da zanimljivo !! Malo sam pogledao . Pa izgleda da na trzistu 8 bitnih masina vlada mali rat pa companije natjecu da pripreme uzorke programa za svoje proizvode za sto vecu "publiku" , ali dobro to smo vec spominjali . Ali ako tebi odgovara data shema i mogucnosti onog FW zasto ga nebi koristio !?! , a uvijek mozes malo doradit dati kod kad nadjes vremena !! Zar ti nebi npr dobra zmijena bili i Ftyristori , mogi ic na velike amperaze imaju mali otpor i za te freq "rezanja" trebali bi bi bit vise nego prebrzi a nije ih lako "ubit" , ja sam imao prilike rastavljat i popravljat Siemensov PWM regulator za elektromagnet [ trofazni] oko 6kW i oni ftyristori su bili sasvim
dovoljno brzi da vrse finu regulaciju "vibracija" na dozatoru za drobilicu !! Al dobro tehnika je napredovala pa su dosli drugi driveri , al princip je isti .
dovoljno brzi da vrse finu regulaciju "vibracija" na dozatoru za drobilicu !! Al dobro tehnika je napredovala pa su dosli drugi driveri , al princip je isti .
Evo me opet malo sam bio odsutan, tražio sam u Chipoteci onaj IR2110 buduæi da sam vidio da ga imaju na sajtu, kad tamo "ne nabavljamo više taj dio". Eh što æu, morat æu èekat da doðe u electronic centar.
Ne znam dali vam je jasno ono što sam htio reæi u svezi regulacije motora s trijacima pa æu pokušat objasnit.
Po ovoj dolje karakteristici motor bi pri brzinama koje su ispod 90% od brzine okretnog magnetskog polja (tj. frekvencije) poèeo da vuèe abnormalnu kolièinu struje pregrijao i pregorio. Jel se slažete
Pozdrav
http://www.lmphotonics.com/dol2.jpg
Ne znam dali vam je jasno ono što sam htio reæi u svezi regulacije motora s trijacima pa æu pokušat objasnit.
Po ovoj dolje karakteristici motor bi pri brzinama koje su ispod 90% od brzine okretnog magnetskog polja (tj. frekvencije) poèeo da vuèe abnormalnu kolièinu struje pregrijao i pregorio. Jel se slažete
Pozdrav
http://www.lmphotonics.com/dol2.jpg
mdj300B wrote:Evo me opet malo sam bio odsutan, tražio sam u Chipoteci onaj IR2110 buduæi da sam vidio da ga imaju na sajtu, kad tamo "ne nabavljamo više taj dio". Eh što æu, morat æu èekat da doðe u electronic centar.
Ne znam dali vam je jasno ono što sam htio reæi u svezi regulacije motora s trijacima pa æu pokušat objasnit.
Po ovoj dolje karakteristici motor bi pri brzinama koje su ispod 90% od brzine okretnog magnetskog polja (tj. frekvencije) poèeo da vuèe abnormalnu kolièinu struje pregrijao i pregorio. Jel se slažete
Pozdrav
http://www.lmphotonics.com/dol2.jpg
NIsam ni rekao da je triacki sklop neka zvijer, i nije ni namjenjen nego za limitiranu kontrolu od tih par desetaka posto.
Motor ce pokazivati vecu potraznju za strujom ali ce mu do tada dobar dio poluperiode biti odchopan tj. uopce nema struje kroz trijak.
Mozda da probas na nekom manjem motoru, da ovog ne zrtvujes
Meni bi isto trebali za koji dan stic djelovi pa cu isprobati sklop gore.
Tvoje rijesenje ss H bridgeom je najnaprednije i uz to najjednostavnije moguce, jer kontrolom deadtimea virtualno kontroliras napon i onda brzinu mijenjas promjenom frekvencije.
Nesto bolje bi mogao biti npr. modulirani kontroler gdje bi utjecao na napon pulse trainom, tj. svaka poluperioda se sastoji od puno malih pulseva na visokoj frekvenciji i modulira se posebnim oscilatorom, tako da dobijes nesto bolju regulaciju napona na motoru. preko motora se stavi i kondenzator od par uF da filtrira visokofrekventni ripple.
Ovo sve i nijje tolika prednost, kolika je mogucnost izolacije feritnim gate drive transformatorom, i mogucnost spajanja direktno na izvode SG3535.
Na visokoj frekvenciji (>20kHz) tako mozes upravljat gateima bez problema, iako je rijesenje manje prakticno od prvog.
PS. ovo mi je sve palo napamet u 2am, tako da se ne cudis odma)
"motor bi pri brzinama koje su ispod 90% od brzine okretnog magnetskog polja (tj. frekvencije) poèeo da vuèe abnormalnu kolièinu struje pregrijao i pregorio"
Pa ja mislim da to nemora bit tocno tj da to ovisi o sirini upravljackog impulsa, vremenu kad je "okinut" , broju ponavljnja nizova . Da bi motor pregorio u bilo kojim uvijetima treba neko vrijeme da se el energija pretvori u toplinsku dovoljno visoku da rasturi izlolaciju ili pocne talit namotaje .
Ja sam kemicar pa cu vas nesto pitat vidim da ste elektricari pa mi nesto objasnite , kolika je energija "nulte" tocke mreznog napona monofaznog na sinusoidi ?? Izgleda da bi svaki namotaj mora bit faza na generatoru da bi se koeficijent pretvorbe energije [ mehanicke u elektricnu] digao na "pristojnu" razinu , tj cini mi se idealno bi bilo "beskonacno" mnogo , isto izgleda i kod motora !??!? Pod uvijeton da je energija "nulte tocke "= 0 sto bi znacilo da je na generatoru ta energija [ mozete mislit koja] pretvora tko zna u sto i kojim postotkom.
Ako je to sve tocno onda nema potrebe da se za snizavanja napona koriste transformatori vec "dezintegratori sinusoide" kao i za najpreciznije upravljanje AC i DC motora !! Ja sam pokusao to sebi protumacit [ ove vase razmijene teorija , stuja i napona.. ] po zakonu o odrzanju energije kao i ukupniu petlju generator--> motor.
Pa ja mislim da to nemora bit tocno tj da to ovisi o sirini upravljackog impulsa, vremenu kad je "okinut" , broju ponavljnja nizova . Da bi motor pregorio u bilo kojim uvijetima treba neko vrijeme da se el energija pretvori u toplinsku dovoljno visoku da rasturi izlolaciju ili pocne talit namotaje .
Ja sam kemicar pa cu vas nesto pitat vidim da ste elektricari pa mi nesto objasnite , kolika je energija "nulte" tocke mreznog napona monofaznog na sinusoidi ?? Izgleda da bi svaki namotaj mora bit faza na generatoru da bi se koeficijent pretvorbe energije [ mehanicke u elektricnu] digao na "pristojnu" razinu , tj cini mi se idealno bi bilo "beskonacno" mnogo , isto izgleda i kod motora !??!? Pod uvijeton da je energija "nulte tocke "= 0 sto bi znacilo da je na generatoru ta energija [ mozete mislit koja] pretvora tko zna u sto i kojim postotkom.
Ako je to sve tocno onda nema potrebe da se za snizavanja napona koriste transformatori vec "dezintegratori sinusoide" kao i za najpreciznije upravljanje AC i DC motora !! Ja sam pokusao to sebi protumacit [ ove vase razmijene teorija , stuja i napona.. ] po zakonu o odrzanju energije kao i ukupniu petlju generator--> motor.
Pod 'dezintegrator sinusoide' valjda mislis ovo drugo sto sam naveo tj. VF chopper?
Naravno transformator ti netreba i nije nigdje ni spomenut.
Za sklp s trijakom vazi i to da on u biti regulira PWM na induktivnom trosilu, s time i napon i struju koju bi motor vukao, Ipak i dalje nema promjene frekvencije sto je ovdje nuzno pa je zbog toga sklop ipak limitiran (na racun jednostavnosti).
Naravno transformator ti netreba i nije nigdje ni spomenut.
Za sklp s trijakom vazi i to da on u biti regulira PWM na induktivnom trosilu, s time i napon i struju koju bi motor vukao, Ipak i dalje nema promjene frekvencije sto je ovdje nuzno pa je zbog toga sklop ipak limitiran (na racun jednostavnosti).
Ne nisam mislio na taj VF sklop ! Vec bukvalno na dezintegraciju sinusoide [derivaciju od 0--220V] . Trafo , naravno nisam mislio na nijedan navedeni sklop konkretno nego kao posljedicu "dezintegracije" sinusoide/da po uzrocno/posljedicnoj vezi vremena i energije koju ona predstavlja !
Triaci vijerojatno su dobri [ uostalom to i sam spominjes] za regulacije motora manjih snaga i manjih potreba jer nisam vidio da se koriste kod preciznih regulacija [ siroko polje dijelovanja regulacije brzine i snage] Ftyristori i sad vijerojatno ovi noviji mos driveri [ igbt ili kako se vec sve ne zovu] .
Nego zanimali su me odgovori na pitanje/a ?
Triaci vijerojatno su dobri [ uostalom to i sam spominjes] za regulacije motora manjih snaga i manjih potreba jer nisam vidio da se koriste kod preciznih regulacija [ siroko polje dijelovanja regulacije brzine i snage] Ftyristori i sad vijerojatno ovi noviji mos driveri [ igbt ili kako se vec sve ne zovu] .
Nego zanimali su me odgovori na pitanje/a ?
Evo ja sam bas isprobao Solid State varijak s trijakom na skoro svemu osim nekom indukcijskom motoru :/
Dobro regulira transformatore i sl., neki asinhroni motor tek trebam probati.
Jedna od alternativa koja je vrlo jednostavna bi bila 'staccato' regulacija. Vrsta PWM-a koja bi radila na frekvenciji nizoj od frekvencije mreze (obicno preko trijaka).
Paljenje s sinkronizira s ciklusima tako da se 'takt' uzima preko diode ili graetz-a (za vecu 'rezoluciju') i pretvori u kvadratni graetz-om.
Neko dekadsko brojilo npr. 4017 dobiva taj takt, i ovisno o broju izlaza spojenih na trijak odrdjuje se duty cycle za motor.
Sklop bi naravno bio dobar za motore ventilatora (za manja opterecenja).
Mozda je izvedivo nesto jos banalnije npr. NE555 na <50Hz koji direktno drajva triac, ali tad nema sinkronizacije s mrezom itd..
Dobro regulira transformatore i sl., neki asinhroni motor tek trebam probati.
Jedna od alternativa koja je vrlo jednostavna bi bila 'staccato' regulacija. Vrsta PWM-a koja bi radila na frekvenciji nizoj od frekvencije mreze (obicno preko trijaka).
Paljenje s sinkronizira s ciklusima tako da se 'takt' uzima preko diode ili graetz-a (za vecu 'rezoluciju') i pretvori u kvadratni graetz-om.
Neko dekadsko brojilo npr. 4017 dobiva taj takt, i ovisno o broju izlaza spojenih na trijak odrdjuje se duty cycle za motor.
Sklop bi naravno bio dobar za motore ventilatora (za manja opterecenja).
Mozda je izvedivo nesto jos banalnije npr. NE555 na <50Hz koji direktno drajva triac, ali tad nema sinkronizacije s mrezom itd..