10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Re: 10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
WC žarulje su zakon , najjače mi je kad doleti mlad i nadobudan tip s ispitivacem napona ili multimetnom od 2 soma kuna i napona ima a struje nema , ma mrš natrag u školu
- InTheStillOfTheNight
- Odlično uznapredovao
- Posts: 938
- Joined: 01-06-2006, 17:54
- Location: Zagreb
Re: 10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
Dobra, dobra... Napona ima, brojevi instrumenta lete... A di je ono struja??? HAHAHAHAHApuknuti wrote:WC žarulje su zakon , najjače mi je kad doleti mlad i nadobudan tip s ispitivacem napona ili multimetnom od 2 soma kuna i napona ima a struje nema , ma mrš natrag u školu
InTheStillOfTheNight
- InTheStillOfTheNight
- Odlično uznapredovao
- Posts: 938
- Joined: 01-06-2006, 17:54
- Location: Zagreb
Re: 10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
Jednom sam imao slican problem sa time napona ima, a di je jebena struja??? Još vrag se uvijek pojavi recimo kada nemamo nule, ili uzemljenja, pa čitav sustav svijetli na ispitivaču, i ti oblećeš oko njega kao mačak oko kaše sa instrumentima... a kako god okrenuo svaki instrument će reci "OK"
Jedini nacin da skuzis kako zapravo nema nule je sa WC žaruljama ili bilo kojim drugim potrošačem, naravno ako majistor nije dovoljno iskusan da ovo može odmah namirisati...
Tu je samo to jedno pravilo kad nesto nece da radi, a instrumeni polude, napona koliko hoces a sve mrtvo. Ma samo opteretite sustav nekim protrosacom iz WC-a i taj napon ce tako brzo zbrisati da je to prosto nevjerovatno, ili mora svijetliti WC lampa ili ne moze biti napona.. Naravno ako smo sigurni u našu "0" na lampi.
Jedini nacin da skuzis kako zapravo nema nule je sa WC žaruljama ili bilo kojim drugim potrošačem, naravno ako majistor nije dovoljno iskusan da ovo može odmah namirisati...
Tu je samo to jedno pravilo kad nesto nece da radi, a instrumeni polude, napona koliko hoces a sve mrtvo. Ma samo opteretite sustav nekim protrosacom iz WC-a i taj napon ce tako brzo zbrisati da je to prosto nevjerovatno, ili mora svijetliti WC lampa ili ne moze biti napona.. Naravno ako smo sigurni u našu "0" na lampi.
InTheStillOfTheNight
- InTheStillOfTheNight
- Odlično uznapredovao
- Posts: 938
- Joined: 01-06-2006, 17:54
- Location: Zagreb
Re: 10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
Slucajno naletih na ovu temu na netu... Nesto sam kopao bezveze i vidim pedjin post o pravilima foruma A di se to nalazi
InTheStillOfTheNight
Re: 10 kW motor sa startom zvijezda pa trokut...
Poštovani forumaši. Registrovao sam se na ovaj forum, samo da bi se zahvalio ovom čovjeku. Inženjer sam automatike, i znam kako spojiti trofazni motor Y/D, ali samo na papiru.
Juče sam imao isti problem, a taj problem je čovjek lijepo ovdje objasnio. Nemam 6 crnih žica (to je sasvim nebitno), već su obojene Crna, Plava, Braon (x2). Električar koji je skoro došao da radi u firmu (sa 3x više iskustva od mene), je spajao motor. Na klembertu je spojio istim redosledom oba kabla. Ja instrumentom provjerio zvjezdište i ostale gluposti. Pustili ga u rad, iz njega bijeli dim. Jutros dolazi električar pred penzijom, koji ne zna čitati elektro šeme. Kad sam ga upoznao sa problemom on mi isto ovako objasni, kao i poštovani gospodin. Još mi u napomenu doda, da ako je motor bio na "viklovanju" često se zna desiti da se "dobro" ne izvuku namotaji na klembert, i stoga se na ovaj način motor mora "ufazovati".
Da ne bude zabune, i moj električar kaže "sklopka", a pod tim podrazumijeva kontaktor ili sklopnik.
Na kraju, električari su zamijenili dva motora (11kW), postavili i treći (15kW), da bi se došlo do zaključka da je pumpa, koju pogoni ovaj motor sjebana.
Juče sam imao isti problem, a taj problem je čovjek lijepo ovdje objasnio. Nemam 6 crnih žica (to je sasvim nebitno), već su obojene Crna, Plava, Braon (x2). Električar koji je skoro došao da radi u firmu (sa 3x više iskustva od mene), je spajao motor. Na klembertu je spojio istim redosledom oba kabla. Ja instrumentom provjerio zvjezdište i ostale gluposti. Pustili ga u rad, iz njega bijeli dim. Jutros dolazi električar pred penzijom, koji ne zna čitati elektro šeme. Kad sam ga upoznao sa problemom on mi isto ovako objasni, kao i poštovani gospodin. Još mi u napomenu doda, da ako je motor bio na "viklovanju" često se zna desiti da se "dobro" ne izvuku namotaji na klembert, i stoga se na ovaj način motor mora "ufazovati".
Da ne bude zabune, i moj električar kaže "sklopka", a pod tim podrazumijeva kontaktor ili sklopnik.
Na kraju, električari su zamijenili dva motora (11kW), postavili i treći (15kW), da bi se došlo do zaključka da je pumpa, koju pogoni ovaj motor sjebana.