nova tehnologija
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
nova tehnologija
bas zanimljiva stavka za policuju,ali ja uopste ne razumem kako ona uopse radi,kako uspe da natera auto da se ponasa kao da je bez struje a da mu nista ne zezne? evo linka http://www.bbc.com/news/technology-25197786
Re: nova tehnologija
Ne natjera auto da se ponasa kao da je bez struje, nego danasnja auta su kontrolisana sa ECU-om (kompjuter) pa je dovoljno da se ECU "zabudali" i on ce "ugasiti" motor.
ECU je povezan sa puno senzora koji su spojeni kablovima a koji vrse monitoring kompletnog stanja motora. Ovo sto oni imaju je RF predajnik od ko-zna-koliko-watti koji se uperi u vozilo i u tim kablovima se indukuje napon koji ometa te digitalne signale od senzora. Zbog toga ECU misli da nesto nije OK i on jednostavno ugasi motor.
Problem je sto se na taj nacin vjerovatno moze i ispaliti airbag ako elektronika dobije pogresnu informaciju od senzora.
ECU je povezan sa puno senzora koji su spojeni kablovima a koji vrse monitoring kompletnog stanja motora. Ovo sto oni imaju je RF predajnik od ko-zna-koliko-watti koji se uperi u vozilo i u tim kablovima se indukuje napon koji ometa te digitalne signale od senzora. Zbog toga ECU misli da nesto nije OK i on jednostavno ugasi motor.
Problem je sto se na taj nacin vjerovatno moze i ispaliti airbag ako elektronika dobije pogresnu informaciju od senzora.
Re: nova tehnologija
zar rf predajnici ne koriste i mobilne mreze na svoim antenama,signal se prostire na kilometrima a ne smeta vozilima? kako uopste izgleda neki malo jaci rf predajnik?
Re: nova tehnologija
Stavi mobilni pored TV-a, monitora, ili zvucnika, i pozovi nekog, pa reci da ne smeta...
A mobilni ima max 3W, a retko kad koristi punu snagu. Ista stvar bi se desila kada bi mob ubacio u kutiju od ECU. Sve smeta, samo je pitanje koliko je ECU imun na takve stvari. I to je jedna od stvari koje se testiraju na vozilima.
A mobilni ima max 3W, a retko kad koristi punu snagu. Ista stvar bi se desila kada bi mob ubacio u kutiju od ECU. Sve smeta, samo je pitanje koliko je ECU imun na takve stvari. I to je jedna od stvari koje se testiraju na vozilima.