Agregat s namotanim rotorom
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Agregat s namotanim rotorom
Da li neko ima iskustva s ovim ?
Naime radi se o asihronom generatoru s dva namota na rotoru kojima su paralelno vezane dioda i varistor.
Generator je snage 2 kVA, svašta se nešto desilo s njim, da ne opisujem, ne bih da vas zamaram ukoliko neko nije već radio s nečim ovakvim.
Nije mi ovdje ni jasan rincip rada....
Naime radi se o asihronom generatoru s dva namota na rotoru kojima su paralelno vezane dioda i varistor.
Generator je snage 2 kVA, svašta se nešto desilo s njim, da ne opisujem, ne bih da vas zamaram ukoliko neko nije već radio s nečim ovakvim.
Nije mi ovdje ni jasan rincip rada....
- Attachments
-
- IMG_0208.JPG (72.01 KiB) Viewed 19279 times
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
Da to nije možda sinkroni generator ? i da koristi remanentni magnetizam za samouzubdu ?
Re: Agregat s namotanim rotorom
Da je sinhroni imao bi četkice.....valjda.
Stvarno ne znam, volio bih znati malo princip rada.
Mislim da koristi remanentni magnetizam za pobudu, ali mi onda nije jasno kakva je razlika u odnosu na obični asihroni motor koji se zavrti sa nadsihronom brzinom i postane generator.
Rotor ima dva namota (pola) čiji su krajevi kratkospojeni sa paralelno vezanom diodom i varistorom (275V).
Stator ima dva galvansko-odvojena namota, na jedan ide kondenzator a sa drugog se uzima napon za potrošnju.
Svaka pomoć dobrodošla!
Stvarno ne znam, volio bih znati malo princip rada.
Mislim da koristi remanentni magnetizam za pobudu, ali mi onda nije jasno kakva je razlika u odnosu na obični asihroni motor koji se zavrti sa nadsihronom brzinom i postane generator.
Rotor ima dva namota (pola) čiji su krajevi kratkospojeni sa paralelno vezanom diodom i varistorom (275V).
Stator ima dva galvansko-odvojena namota, na jedan ide kondenzator a sa drugog se uzima napon za potrošnju.
Svaka pomoć dobrodošla!
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
po svemu što si napisao sinhroni je sa samouzbudom...sinhroni generator nema četkice ako je samouzbuda u pitanju...sinhroni generator najčešće ima istaknute polove (što je u ovom slučaju) dok asinkroni nema. a varistor vjerojatno služi za regulaciju napona
Edit:
Ovi se generatori sastoje od
dva stroja priključena na istu osovinu: glavnog generatora klasične izvedbe (ali
bez kliznih koluta) i invertiranog sinkronog generatora koji mu služi kao
uzbudnik, odnosno osigurava struju uzbude. Kada pogonski stroj (dizel motor)
vrti generator generirani napon sinkronog generatora, koji nastaje presijecanjem
trofaznih vodiča statora magnetskim poljem rotora, ispravlja se pomoću diodnog mosta i dovodi na statorski uzbudni namot uzbudnika. Na vodičima trofaznog rotorskog namota uzbudnika, zbog presijecanja
magnetskog polja statora (uzbude) inducira se, trofazni sustav napona koji se na samom
rotoru ispravlja pomoću šest dioda ispravljača i najčešće kroz šuplju osovinu, ispod ležaja,
dovodi na uzbudne namote glavnog generatora. Početni napon nakon pokretanja dobije se
zahvaljujući remanentnom (zaostalom) magnetizmu u polovima rotora glavnog generatora
i statora uzbudnika. Ako generator nakon pokretanja pomoćnog motora ne generira napon,
moguće je da je izgubio remanentni magnetizam pa ga treba uzbuditi kratkotrajnim
spajanjem 4 serijski spojene baterije (4x1,5V) na uzbudni (statorski) namot uzbudnika dok
se generator vrti i tako pokrenuti proces samouzbude
(statorski) namot uzbudnika dok
se generator vrti i tako pokrenuti proces samouzbude.
Tako kažu
Edit:
Ovi se generatori sastoje od
dva stroja priključena na istu osovinu: glavnog generatora klasične izvedbe (ali
bez kliznih koluta) i invertiranog sinkronog generatora koji mu služi kao
uzbudnik, odnosno osigurava struju uzbude. Kada pogonski stroj (dizel motor)
vrti generator generirani napon sinkronog generatora, koji nastaje presijecanjem
trofaznih vodiča statora magnetskim poljem rotora, ispravlja se pomoću diodnog mosta i dovodi na statorski uzbudni namot uzbudnika. Na vodičima trofaznog rotorskog namota uzbudnika, zbog presijecanja
magnetskog polja statora (uzbude) inducira se, trofazni sustav napona koji se na samom
rotoru ispravlja pomoću šest dioda ispravljača i najčešće kroz šuplju osovinu, ispod ležaja,
dovodi na uzbudne namote glavnog generatora. Početni napon nakon pokretanja dobije se
zahvaljujući remanentnom (zaostalom) magnetizmu u polovima rotora glavnog generatora
i statora uzbudnika. Ako generator nakon pokretanja pomoćnog motora ne generira napon,
moguće je da je izgubio remanentni magnetizam pa ga treba uzbuditi kratkotrajnim
spajanjem 4 serijski spojene baterije (4x1,5V) na uzbudni (statorski) namot uzbudnika dok
se generator vrti i tako pokrenuti proces samouzbude
(statorski) namot uzbudnika dok
se generator vrti i tako pokrenuti proces samouzbude.
Tako kažu
Re: Agregat s namotanim rotorom
Kod mene je monofazni pa ću tvoj tekst probat podijelit sa tri...
Desilo mi se da je vjerovatno nešto upalo potrgalo jednu diodu i varistor, zatim presjeklo tri žice na statoru.
Prvo nism bio siguran (a nisam ni sada) za smjer diode, pa nisam siguran ni da li je Junior (moj) spojio ispravno te presječene žice...Sve u svemu nema napona.
Pokušao sam kratkotrajno pobudni namot priključiti na accu, ali dok agregat ne radi, sutra probam u radu.
Nego ako imaš kakve literature oko principa rada ili šema monofaznog spoja daj link
Desilo mi se da je vjerovatno nešto upalo potrgalo jednu diodu i varistor, zatim presjeklo tri žice na statoru.
Prvo nism bio siguran (a nisam ni sada) za smjer diode, pa nisam siguran ni da li je Junior (moj) spojio ispravno te presječene žice...Sve u svemu nema napona.
Pokušao sam kratkotrajno pobudni namot priključiti na accu, ali dok agregat ne radi, sutra probam u radu.
Nego ako imaš kakve literature oko principa rada ili šema monofaznog spoja daj link
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
evo shema, uzmi samo jednu fazu i to je to.
Re: Agregat s namotanim rotorom
Ma ne mogu to "prevesti" u ovo svoje.
Volio bih da ima neko ko je konkretno otvarao takvu strojku da mi 100% kaže barem smjer dioda.
Nisam siguran da je tacno ovo na ovoj slici... U svakom slučaju hvala ti na trudu i pomoći.
Volio bih da ima neko ko je konkretno otvarao takvu strojku da mi 100% kaže barem smjer dioda.
Nisam siguran da je tacno ovo na ovoj slici... U svakom slučaju hvala ti na trudu i pomoći.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
Ništa, metoda pokušaja i promašaja...ionako ti je 50:50
Re: Agregat s namotanim rotorom
E ovako otprilike kod mene to izgleda.
Znači nije to baš isto kao na slikama od kolege @satsat.
E sad bih volio čuti dali je asihroni ili sinhroni i malo oko principa rada.Znači nije to baš isto kao na slikama od kolege @satsat.
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
Ako ga spojis na mrezu kao motor i ako se vrti diode su pravilno okrenute, u obratnom jednu okreci,
bilo koju. Pomocna faza kaze da nije sinhroni. Tako ces mu vratiti i izgubljeni remanentni magnetizam.-
Trafo efektom iz spoja koji si dao generise i pomocnu fazu i samopobudu.-
Na mrezu ga prikljuci preko jakog potrosaca termogenog, grijalica i slicno priblizne sage kao
generator.-
pOz
bilo koju. Pomocna faza kaze da nije sinhroni. Tako ces mu vratiti i izgubljeni remanentni magnetizam.-
Trafo efektom iz spoja koji si dao generise i pomocnu fazu i samopobudu.-
Na mrezu ga prikljuci preko jakog potrosaca termogenog, grijalica i slicno priblizne sage kao
generator.-
pOz
Re: Agregat s namotanim rotorom
E svaka čast LAF-e, tako jednostavno i logično a meni nije naumpalo..LAF wrote:Ako ga spojis na mrezu kao motor i ako se vrti
U svakom slučaju nakon više raznih eksperimenata (ne samo od mene nego i drugih) došlo je do vidljivih oštećenja na namotima statora, tako da sutra ide u vikleraj.
Nakon toga ću probati dalje.
Ajd' da probam malo teoretisati a vi me ispravite ili dopunite.....
Znači radi se o asihronom dvopolnom stroju sa kratkospojenim rotorom, s tim da mu je taj kratki spoj na rotoru izveden u jednom smjeru i još us to zaštićen od previsokog napona na tim KS namotima....
E sad, ne znam koja je tu prednost u odnosu na obični asihroni motor sa kaveznim (takođe kratkospojenim) rotorom.
Jbg, to mi je struka, ali škola se završila tako davno, a u međuvremenu me zainteresovala elektronika (koja mi nije struka)
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
Nije u igri kratkospojeni-kavezni rotor, nego rotor sa stalnim magnetom.-
Izvedi analogiju sa motorom vodene pumpe na ves masini sa rotorom sa stalnim
magnetom. Pomak pomocne faze izveden onim kratkospojnicima kao nekad na
gramofonskim i motorima od kalorifera.
Trafo efektom u namotajima rotora indukuje se napon a struja je ogranicena samim
termogenim otporom namotaja (elektromagnetna kocnica na starim liftovima ima 272 omski
namotaj. ) Diode ispravljaju indukovani napon i magnetisu rotor. Odvodnici, odnosno
prenaponska zastita stiti diode od inverznog napona ukoliko bi pogonski stroj dao prevelik
broj okretaja.
Sve najbolje i pOz
Izvedi analogiju sa motorom vodene pumpe na ves masini sa rotorom sa stalnim
magnetom. Pomak pomocne faze izveden onim kratkospojnicima kao nekad na
gramofonskim i motorima od kalorifera.
Trafo efektom u namotajima rotora indukuje se napon a struja je ogranicena samim
termogenim otporom namotaja (elektromagnetna kocnica na starim liftovima ima 272 omski
namotaj. ) Diode ispravljaju indukovani napon i magnetisu rotor. Odvodnici, odnosno
prenaponska zastita stiti diode od inverznog napona ukoliko bi pogonski stroj dao prevelik
broj okretaja.
Sve najbolje i pOz
Re: Agregat s namotanim rotorom
E sad to već sve staje na svoje mjesto...
Hvala LAF-e
Hvala LAF-e
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
I šta bi s tim agregatom? Imam i ja pitanja za jedan trofazni od 40kVA
Re: Agregat s namotanim rotorom
Premotao, uglavio diode i varistore i radio toliko dugo da vidim da je sve OK.
Onda se pokvario SUS motor (valjda neke membrane na karburatoru), i sad negdje skuplja prašinu...
Onda se pokvario SUS motor (valjda neke membrane na karburatoru), i sad negdje skuplja prašinu...
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Agregat s namotanim rotorom
@bob4, ta tvoja mrga-proizvodjac i pogonski stroj?
@ WhiteHead, sad vise nije do nas nego do automehanicara
pOz
@ WhiteHead, sad vise nije do nas nego do automehanicara
pOz
Re: Agregat s namotanim rotorom
Uljanik S1 40kVA trofazno; a pogon je dizel: 1500 o/min....Imam hrpu slika. Problem je u velikom variranju izlaznog napona u ovisnosti o potrošnji.
Pokušavam kontaktirati ekipu iz Uljanika; oni su napravili kompklet elektroniku....http://www.ute.hr/attachments/061_ARN5% ... tvo_HR.pdf
Pokušavam kontaktirati ekipu iz Uljanika; oni su napravili kompklet elektroniku....http://www.ute.hr/attachments/061_ARN5% ... tvo_HR.pdf
Re: Agregat s namotanim rotorom
Na toj uputi nigdje ne vidim povratnu vezu prema pogonskom stroju da samoregulise gas-dotok
goriva u odnosu na potrosnju. Znaci da mora raditi pod nadzorom jer se parametri rucno
podesavaju.
Jedno vrijeme "na vratu" mi je bila Uljanikova makina 2000Hp na trafo 10,5/0,4 KV i
1,27 MVA- imala je punu automatiku-od startovanja do samoregulacije dotoka goriva.
Izduvna cijev 0,75m promjera i duzine nekih 60m. Kako je sprava bila ugradjena na "plivajucem postolju".
u radu vibracije osjetne jedinoo uz stroj-a zvuk jedva cujan van dobro zvucno izolovanog prostora.-
pOz
goriva u odnosu na potrosnju. Znaci da mora raditi pod nadzorom jer se parametri rucno
podesavaju.
Jedno vrijeme "na vratu" mi je bila Uljanikova makina 2000Hp na trafo 10,5/0,4 KV i
1,27 MVA- imala je punu automatiku-od startovanja do samoregulacije dotoka goriva.
Izduvna cijev 0,75m promjera i duzine nekih 60m. Kako je sprava bila ugradjena na "plivajucem postolju".
u radu vibracije osjetne jedinoo uz stroj-a zvuk jedva cujan van dobro zvucno izolovanog prostora.-
pOz