Uspio si objasniti .. ali ti nisam vjerovao išao sam isprobati . .WhiteHead wrote:To čitavo vrijeme pokušavam objasniti onom puknutom, ali džabe.....što se tiče relea najbolje onakav kakve imaš u autima...mali, zaliveni a idu do 40Afrwgrg wrote:Odlicna ideja WhiteHed! TAko cu i uraditi...
Svetlo sa tajmerom za kola
Moderators: pedja089, stojke369, [eDo], trax
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
Pa zar ti djelujem neozbiljan ???
Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
Pa ..tak.
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
policija se pobrine da ne zaboravljaš svijetla palit,nakon njihovog računa čisto sumnjam da će ti trebati tajmer
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
tako i bude kod vecine , upravo zato gledamo da ih preduhitrimo .
Eto ja vec to spajam od kada je zakon ..sve sam bliže tome da platim kaznu
Administrator Info:
7. Ne citiraj bez potrebe
Korisnici često bespotrebno citiraju poruku i umnožavaju tekst koji se već nekoliko puta pojavljuje na istoj stranici. Briši dijelove citata i ostavi samo ono što je zaista neophodno. Ukoliko se poruka na koju odgovaraš nalazi odmah iznad tvoje, gotovo je sigurno da nema NIKAKVE potrebe za citiranjem jer je jedan pogled na gore dovoljan da se vidi na šta tačno odgovaraš.
http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... =18&t=4681" onclick="window.open(this.href);return false;
Eto ja vec to spajam od kada je zakon ..sve sam bliže tome da platim kaznu
Administrator Info:
7. Ne citiraj bez potrebe
Korisnici često bespotrebno citiraju poruku i umnožavaju tekst koji se već nekoliko puta pojavljuje na istoj stranici. Briši dijelove citata i ostavi samo ono što je zaista neophodno. Ukoliko se poruka na koju odgovaraš nalazi odmah iznad tvoje, gotovo je sigurno da nema NIKAKVE potrebe za citiranjem jer je jedan pogled na gore dovoljan da se vidi na šta tačno odgovaraš.
http://www.elektronika.ba/forum/viewtop ... =18&t=4681" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
ako svi imaju svijetla upaljena na cesti atebi na kotrolnoj tabli ne svijetli zelena lampica za kratko,očito je da ih trebaš upaliti
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
pa tko jos gleda kontrolnu tablu dok vozi
za vrjeme voznje nije bitna ni brzina nego da se razgovara na mobitel
http://www.24sata.hr/news/hrvat-vozio-2 ... ku/153179/" onclick="window.open(this.href);return false;
za vrjeme voznje nije bitna ni brzina nego da se razgovara na mobitel
http://www.24sata.hr/news/hrvat-vozio-2 ... ku/153179/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sačuvajte drveće => pojedite dabra.
Re: Svetlo sa tajmerom za kola
Evo jedno od mogućih rešenja sa LM358 (izrađeno i probano na probnom stolu, nije još ugrađeno jer želim da unapredim ceo uređaj-pitanje dolazi na kraju).
http://img816.imageshack.us/img816/3945/sema1.jpg
Na šemi je crnom bojom nacrtano sve što je na PCB, a crvenom spoljašnje instalacije.
Ukratko princip rada:
Startovanjem motora alternator počinje da puni i ujedno okida Q2, čime se Rel1 prevodi u NC stanje. Kolo LM358 posle 8-9s okida Q1 čime se Rel3 dovodi u NO, a Rel4 i Rel5 u NC stanje čime su aktivirana svetla. Uloga Rel3 je da odvoji od napajanja sve uređaje koji ne treba/ne moraju da svetle u toku dana (osvetlj. instrumenata-ovo možda nekima i ne treba ali meni treba zbog izbegavanja dimovanja radija i displeja na ins tabli koji se onda po danu uopšte ne vide). Navedena funkcija odsustvom svetla instrumenata signalizira vozaču da kada padne mrak upali svetla preko serijskog prekidača svetla što je po meni bitno jer pri radu svetla preko uređaja ne postoji kod većine automobila mogućnost aktiviranja dugih svetala (može samo da se ablenduje, ali se duga svetla gase po otpuštanju ručice).
Uključenjem svetla preko prekidača svetla se napon dovodi na konektor 4 sa kojeg vod ide na Rel2 koji odvaja signal sa alternatora čime se kompletan sklop stavlja van funkcije što je veoma bitno za automobile sa H4 sijalicama jer ukoliko uređaj ostane u funkciji pri paljenju dugih svetala će "goreti" oba vlakna (za dugo i kratko svetlo) što će dovesti do spaljivanja sočiva fara..
Za voljno isključenje uređaja pored ovog načina potrebno je na vod sa alternatora postaviti prekidač čime bi se uređaj po potrebi stavio van funkcije iako motor radi (sedite u kolima na parkingu i grejete/hladite se, pri popravkama i sl.)
Tu dolazi moja molba ako neko ima neki predlog (šemu)
S obzirom da postoji mogućnost da se desi da, recimo, uveče voljno preko prekidača iz nekog plemenitog (da ne probudite komšiji psa) ili manje plemenitog ali praktičnog razloga (probuđeni komšijin pas počinje da laje što budi ženu, majku ili taštu čija pitanja su uglavnom nezgodna) isključite uređaj, a ujutru kada pođete na posao/u školu ne setite da isti aktivirate (čime se ne aktiviraju dnevna svetla) bilo bi dobro da se doda uređaj (šema proširi) koji bi vozaču zvučno signalizirao da uključi uređaj kada očita napon u tački A na šemi (zeleno)-motor radi i odsustvo napona u tački B-svetla ne rade.
Uređaj bi trebao da se aktivira nekih 15-tak sek po startovanju vozila (u svakom slučaju posle samog uređaja dnevnog svetla) i da se oglasi recimo sa nekim kratkim tonom upozorenja 1-2 sek i posle toga ostane neaktivan (jer možda ne želimo da upalimo svetla, a i bio bi trajno aktivan uvek kada je uređaj dnevnog svetla isključen preko prekidača) do sledećeg starta motora.
Ako neko ima ideju kako ovaj dodatak treba/može da izgleda bio bih mu veoma zahvalan da postavi šemu. Još bolje bi bilo ako neko ima i neko rešenje sa glasovnim upozorenjem umesto pištanja (upozorenje tipa "Konju upali svetla-platićeš kaznu"), ali to bi već bila erotika.
http://img816.imageshack.us/img816/3945/sema1.jpg
Na šemi je crnom bojom nacrtano sve što je na PCB, a crvenom spoljašnje instalacije.
Ukratko princip rada:
Startovanjem motora alternator počinje da puni i ujedno okida Q2, čime se Rel1 prevodi u NC stanje. Kolo LM358 posle 8-9s okida Q1 čime se Rel3 dovodi u NO, a Rel4 i Rel5 u NC stanje čime su aktivirana svetla. Uloga Rel3 je da odvoji od napajanja sve uređaje koji ne treba/ne moraju da svetle u toku dana (osvetlj. instrumenata-ovo možda nekima i ne treba ali meni treba zbog izbegavanja dimovanja radija i displeja na ins tabli koji se onda po danu uopšte ne vide). Navedena funkcija odsustvom svetla instrumenata signalizira vozaču da kada padne mrak upali svetla preko serijskog prekidača svetla što je po meni bitno jer pri radu svetla preko uređaja ne postoji kod većine automobila mogućnost aktiviranja dugih svetala (može samo da se ablenduje, ali se duga svetla gase po otpuštanju ručice).
Uključenjem svetla preko prekidača svetla se napon dovodi na konektor 4 sa kojeg vod ide na Rel2 koji odvaja signal sa alternatora čime se kompletan sklop stavlja van funkcije što je veoma bitno za automobile sa H4 sijalicama jer ukoliko uređaj ostane u funkciji pri paljenju dugih svetala će "goreti" oba vlakna (za dugo i kratko svetlo) što će dovesti do spaljivanja sočiva fara..
Za voljno isključenje uređaja pored ovog načina potrebno je na vod sa alternatora postaviti prekidač čime bi se uređaj po potrebi stavio van funkcije iako motor radi (sedite u kolima na parkingu i grejete/hladite se, pri popravkama i sl.)
Tu dolazi moja molba ako neko ima neki predlog (šemu)
S obzirom da postoji mogućnost da se desi da, recimo, uveče voljno preko prekidača iz nekog plemenitog (da ne probudite komšiji psa) ili manje plemenitog ali praktičnog razloga (probuđeni komšijin pas počinje da laje što budi ženu, majku ili taštu čija pitanja su uglavnom nezgodna) isključite uređaj, a ujutru kada pođete na posao/u školu ne setite da isti aktivirate (čime se ne aktiviraju dnevna svetla) bilo bi dobro da se doda uređaj (šema proširi) koji bi vozaču zvučno signalizirao da uključi uređaj kada očita napon u tački A na šemi (zeleno)-motor radi i odsustvo napona u tački B-svetla ne rade.
Uređaj bi trebao da se aktivira nekih 15-tak sek po startovanju vozila (u svakom slučaju posle samog uređaja dnevnog svetla) i da se oglasi recimo sa nekim kratkim tonom upozorenja 1-2 sek i posle toga ostane neaktivan (jer možda ne želimo da upalimo svetla, a i bio bi trajno aktivan uvek kada je uređaj dnevnog svetla isključen preko prekidača) do sledećeg starta motora.
Ako neko ima ideju kako ovaj dodatak treba/može da izgleda bio bih mu veoma zahvalan da postavi šemu. Još bolje bi bilo ako neko ima i neko rešenje sa glasovnim upozorenjem umesto pištanja (upozorenje tipa "Konju upali svetla-platićeš kaznu"), ali to bi već bila erotika.